BNG Bank stapt over op de digipass

  • update:  
  •  
Steeds meer relaties ondervinden problemen met de werking van de smartcard-reader, vanwege het gebruik van flexplekken of door strengere beveiliging bij het gebruik van Internet Explorer. Ook browserleveranciers zijn minder gecharmeerd van plug-ins zoals voor BNG Betalingsverkeer vereist is. Dit heeft BNG Bank, na bijna 27 jaar, doen besluiten het gebruik van de smartcard voor de toegang tot haar online diensten te staken en over te stappen op de digipass.

Inhoudsopgave

Contents

Automatic

Digipass

De digipass is een persoonsgebonden elektronisch apparaat die niet gekoppeld is aan uw werkplek, waarmee u na het ingeven van uw pincode een unieke digipass code kunt genereren. Met deze code, in combinatie met uw gebruikersnaam, verkrijgt u toegang tot de digitale modules en kunt u opdrachten bevestigen. Er is geen plug-in meer nodig. Naast Internet Explorer, kan onder andere ook gebruik worden gemaakt van Google Chrome of Safari van Apple. 

Introductie vanaf augustus 2016

De nieuwe digipass wordt in augustus voor een kleine pilot-klantengroep geïntroduceerd. BNG Bank verstrekt de digipass en separaat de bijbehorende initiële pincode. Vanaf begin september zijn alle actieve gebruikers voorzien van een digipass. Naast de reguliere servicekosten worden voor het gebruik van de digipass geen additionele kosten in rekening gebracht.
 
Let op: U kunt mails van KPN Lokale Overheid met het subject 'Uw Klasse X certificaat verloopt binnenkort' negeren. De smartcard wordt niet meer ondersteund.

verspreiding via Klantbeheerder (voorheen lokale applicatiebeheerder)

Wij verzenden deze digipassen naar uw klantbeheerder (eerste aanspreekpunt) met het verzoek deze gegevens persoonlijk te verstrekken aan de juiste gebruikers binnen uw organisatie.

De gebruiker kan vervolgens zelf de digipass activeren door met de huidige smartcard in te loggen in BNG Betalingsverkeer en daarna te kiezen voor 'activeer uw digipass'. Na activatie kan de digipass direct gebruikt worden en is de smartcard voor deze toepassing niet meer te gebruiken.

Ondersteuning smartcard stopt per 1 januari 2017

Vanaf 1 januari 2017 wordt de smartcard niet meer ondersteund. Zorg ervoor dat u uw digipass nog dit jaar activeert. Neem contact op met uw klantbeheerder, indien u nog geen digipass heeft ontvangen.   

Voor vragen kunt u contact opnemen met onze Klantenservice. ​

Trefwoorden: Tags: Betalingsverkeer
 

 Content Query