In de tweede helft van januari 2025 start BNG met het verzenden van Standaard Bankverklaringen. De Standaard Bankverklaring bevat een overzicht van bankproducten die klanten bij BNG hebben. Accountants kunnen hierom vragen voor het samenstellen van de jaarrekening. Daarnaast worden de jaarlijkse Saldo-opgaven verstuurd.
De aanvraag van een Standaard Bankverklaring kan eenvoudig worden gedaan door een bevoegd beheerder in de online portal Mijn BNG Bank via Menu > Regelen > Aanvragen > Standaard bankverklaring.
De verklaring wordt per post rechtstreeks aan de accountant verzonden binnen 5 werkdagen na de peildatum. Is de peildatum 31 december, dan duurt het toesturen langer in verband met het afsluiten van het boekjaar. Klanten ontvangen een kopie van de verklaring.
De jaarlijkse Saldo-opgave wordt vanaf 22 januari 2025 verzonden. Klanten hoeven hiervoor geen aanvraag te doen, maar ontvangen deze automatisch.
Heeft u vragen over de Standaard Bankverklaring? Kijk dan eerst in onze veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, dan kunt u uiteraard contact opnemen met onze Klantenservice. Naast de veelgestelde vragen hebben we ook een leeswijzer ontwikkeld.
Heeft u geen toegang tot Mijn BNG Bank, neem dan contact op met Klantenservice (klantenservice@bngbank.nl, 070 3750 555) of raadpleeg https://www.bngbank.nl/online-bankieren/mijn-bng-bank/account-aanmaken.