Banner BNG Bank diverse SDG's

Gedreven door maatschappelijke impact

Jaarverslag 2022

We hebben in 2022, ondanks turbulente tijden, koers gehouden en zijn opnieuw marktleider in het publieke domein. Wij zijn in staat geweest om rust en vertrouwen uit te stralen en te doen waar we goed in zijn: gunstige leningen verstrekken aan de publieke sector en samen met onze klanten werken aan impactvolle oplossingen.

Door onze sterke kapitaalpositie konden wij gunstige financiering aantrekken en daardoor gunstige condities aan onze klanten geven, waarmee zij hun maatschappelijke doelen konden realiseren.

Eind 2022 is het Klimaatplan – Going Green gepresenteerd. Hiermee zetten we een volgende stap in de energietransitie en CO2-reductie. Samen met onze klanten willen we Nederland duurzamer, toekomstbestendiger en groener maken. Het uitgangspunt is daarbij dat BNG Bank de bank is van en voor het publieke domein.

Ons Kompas Naar Impact

In het kader van onze strategie Ons Kompas Naar Impact heeft BNG Bank in 2022 de bedrijfsvoering verder geoptimaliseerd. In het belang van de klant is er geïnvesteerd in mensen en systemen.

Download jaarverslag 2022

Het jaarverslag en de jaarrekening zijn opgesteld in het Engels en vormen samen het Annual Report BNG Bank 2022. Voor onze aandeelhouders en klanten hebben wij het jaarverslag ook in het Nederlands gepubliceerd. In geval van afwijkingen is de Engelse versie van het jaarverslag leidend.

Annual report BNG Bank 2022 inclusief financial statements (pdf, 18 MB)
Jaarverslag BNG Bank 2022 NL exclusief financial statements (pdf, 16 MB)
GRI Content Index 2022 Comprehensive option (pdf, 2.7 MB)

ESEF Package (zip, 3 MB)

Pillar 3-rapportage

Naast het jaarverslag publiceren wij jaarlijks een rapportage over de kapitaaltoereikendheid en het risicomanagement van BNG Bank. Deze is uitsluitend in het Engels beschikbaar.

Bekijk onze impact in 2022

Algemene Vergadering 2023

De jaarlijkse Algemene Vergadering is gehouden op donderdag 20 april 2023 om 11.00 uur in hybride vorm. Op 30 maart zijn het jaarverslag, de uitnodiging en de stukken voor de aandeelhoudersvergadering verzonden naar de aandeelhouders.

Kerngegevens BNG Bank 2022