
Renovatie kantoorpand BNG
Waarom renoveren?
Het pand op Koninginnegracht 2 dateert uit begin jaren 80. Veel voorzieningen zijn verouderd, bijvoorbeeld het klimaatsysteem. Daarnaast zijn medewerkers door het thuiswerken het kantoor anders gaan gebruiken. De inrichting van ons huidige kantoor sluit daar onvoldoende op aan. Daarom hebben we besloten dat het pand wordt gerenoveerd.
Na renovatie voldoet ons pand aan de duurzaamheidsambities. We maken hiervoor gebruik van circulaire materialen, energiezuinige installaties en betere isolatie.
Ons pand wordt toegankelijk voor het publiek en krijgt een open en transparant karakter. We halen buiten naar binnen door ons gebouw meer van groen te voorzien en door meer natuurlijk licht toe te laten.
Actueel
Vanaf woensdag 14 mei vinden er werkzaamheden plaats aan de achterzijde van het gebouw. De kozijnen worden gedemonteerd. Zie nieuwsbrief 'Werkzaamheden bijgebouw BNG'.
Praktische zaken
- De route voor ‘sloopverkeer’ is vooraf met de gemeente bepaald. De aanvoer van alle transporten verloopt via de Koningskade over de Dr. Kuyperbrug naar de Koninginnegracht. De afvoer gaat via de Prinsessegracht over de Bosbrug naar de Koningskade. Deze routes belasten de omgeving het minst en het omleiden van verkeer is zo niet nodig;
- Vervoer van materiaal en mensen vindt gespreid plaats gedurende de dag. Zo wordt het wachten in de omliggende straten zoveel mogelijk voorkomen. Bij de toegangspoort begeleidt een medewerker alle transportbewegingen;
- Tijdens spitsmomenten in de omgeving, tussen 8.00-9.00 uur en 15.30-17.30 uur, vinden er zo min mogelijk transporten plaats om overlast te beperken en de verkeersveiligheid te verhogen;
- Doordat het werkterrein op het trottoir is gesitueerd, leiden we voetgangers om via de rijbaan. De rijbaan is breed genoeg om hierop voetgangers langs het werkterrein te leiden. Tussen het voetgangerspad en de rijbaan creëren we een fysieke vaste afscheiding d.m.v. geleidebakens;
- Bij de in- en uitrit van het sloopterrein staan waarschuwingsborden en het is duidelijk aangegeven dat het terrein verboden is voor onbevoegden;
- Het werk vindt plaats op werkdagen van 7.00 uur tot maximaal 19.00 uur en incidenteel op zaterdag.
- 8 mei 2025 Renovatie kantoorpand BNG - speciale bouwwebsite (pdf, 52 kB)
- 6 mei 2025 Werkzaamheden bijgebouw BNG (pdf, 94 kB)
- 22 april 2025 Plaatsing steiger parkeergarage (pdf, 120 kB)
- 15 april 2025 Bewonersbrief verwijderen kit-gevel (pdf, 353 kB)
- 14 april 2025 Werkzaamheden gevel (pdf, 110 kB)
- 25 maart 2025 Plaatsing autokraan (pdf, 197 kB)
- 14 maart 2025 Bewonersbrief wegafsluiting Houtweg (pdf, 809 kB)
- 3 februari 2025 Start bouwwerkzaamheden (pdf, 60 kB)
- 31 juli 2024 Voortgang sloopwerkzaamheden (pdf, 622 kB)
- Juni 2024 Update Sloopwerkzaamheden (pdf, 60 kB)
- 5 maart 2024 Start sloopwerkzaamheden (pdf, 249 kB)
- 4 maart 2024 Bewonersbrief sloopwerkzaamheden (pdf, 615 kB)
- 1 november 2023 Verhuizing BNG Bank (pdf, 58 kB)
Contact of vragen aan BNG
Heeft u nog vragen, neem dan contact met ons op via
e-mailadres beingthere@bngbank.nl
Contact of vragen aan de aannemer
Project e-mail vanuit du Prie: bng@duprie.nl
Noodgevallen e-mail voor in weekend/bouwvak: noodgeval@duprie.nl
Uitvoerders zijn per telefoon te bereiken: 071-5222919 (vragen naar de uitvoerder van BNG)
Handzender parkeergarage
Heeft u problemen met uw handzender voor de parkeergarage? Stuur dan een e-mail aan beingthere@bngbank.nl.