Identificatieproces

BNG bouwt graag aan een duurzame en integere cliëntrelatie. Daarvoor willen wij onze cliënten goed leren kennen: wie ben je en wat zijn jouw bedrijfsactiviteiten?

Als bank zijn wij wettelijk verplicht om onze klanten te identificeren. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft).  Persoonlijke identificatie draagt bij aan een veilige en integere financiële dienstverlening. Het is daarom in uw en ons belang dat we altijd over de juiste klantgegevens beschikken.

Wie is AMP?

AMP is een partner van BNG en zij voeren de identificatie en verificatie voor ons uit. Zij zijn gespecialiseerd in persoonlijke identificatie online of op locatie. Zo bepaalt u zelf of u zich online identificeert of op een locatie naar keuze. Dat kan zijn  bij u thuis, uw werk of op een andere locatie in Nederland. U hoeft dus niet naar het kantoor van BNG te komen. 

Heeft u een afspraak op locatie?

Om er zeker van te zijn dat u zich bij de juiste persoon identificeert stuurt AMP Groep vooraf een mail met een unieke identificatiecode en een foto van de medewerker die bij u langs komt. Zo weten we zeker dat het proces goed en veilig voor u verloopt.

Veelgestelde vragen

Waarom voert BNG niet zelf de identificatie uit?

AMP Groep is gespecialiseerd in persoonlijke identificatie, zowel online als op locatie. Zo kunt u zich eenvoudig laten identificeren. Of dat nu op uw werk, bij u thuis of op een andere locatie in Nederland is. U hoeft dus niet naar het kantoor van BNG te komen.

Zijn mijn identiteitsgegevens veilig bij AMP Groep?

De gegevens die u met AMP Groep deelt, worden op veilige wijze digitaal doorgestuurd naar BNG en daarna direct gewist bij AMP Groep. Identificeren via AMP Groep is op deze manier volkomen veilig.

Meer informatie over AMP Groep kunt u vinden op ampgroep.nl.

Met welke identiteitsbewijzen kan ik mijzelf identificeren?

U kunt zich identificeren met een geldig:
  • paspoort
  • Nederlandse identiteitskaart

Overige identiteitsbewijzen zijn voor dit proces niet toegestaan.

Wat kan er gebeuren als ik mijzelf niet op tijd identificeer?

Het is belangrijk dat u zich vóór de datum die in uw bankmail staat persoonlijk identificeert.
Wij verzoeken u vriendelijk om op tijd te reageren, zodat u gebruik kunt (blijven) maken van onze diensten. Mocht er uiteindelijk vanuit uw organisatie geen reactie komen, dan zijn we helaas genoodzaakt het identificatieproces te beëindigen en bent u niet bevoegd om de organisatie te vertegenwoordigen.

BNG Bank maakt gebruik van cookies voor analyse en het goed functioneren van de website. Klik op accepteren om te sluiten. Lees de privacyverklaring en de cookieverklaring voor meer informatie.

BNG Bank gebruikt cookies voor analyse en voor het goed functioneren van de website. Ook kunnen er cookies van derde partijen worden geplaatst. Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig.