Betaalverzoeken
Wat is een betaalverzoek?
Een betaalverzoek is een bericht per e-mail of SMS aan een debiteur voorzien van een iDEAL link. Via de link komt de debiteur op een betaalpagina, kiest zijn eigen bank en bevestigt de betaling in de bank App. Net als bij een gewone iDEAL betaling krijgt u, als ontvanger, direct een terugkoppeling. Een succesvolle status staat gelijk aan een betaalgarantie.
Nieuwe dienst binnen BNG Betalingsverkeer, onderdeel van Mijn BNG Bank
Binnen Betalingsverkeer in Mijn BNG Bank vindt u binnenkort de knop 'Betaalverzoek'. Binnen 'Betaalverzoek' heeft u standaard de volgende mogelijkheden:
- Handmatig aanmaken betaalverzoek(en)
- Betaalverzoek wordt op scherm getoond, voordat akkoord kan worden gegeven
- Statusoverzicht
- Verzending per SMS of e-mail
- Meesturen van een bijlage bij de keuze van e-mail
Voordelen
- Snel aansluiten
- Betaalgemak voor uw debiteuren
- Reconciliatie gewaarborgd
- Volledig te integreren
Eenmalig aanmelden
Voor de dienst maken wij een apart iDEAL account aan dat wordt gekoppeld aan de betaalverzoeken. Hierdoor komen alle betalingen rechtstreeks binnen op uw rekening en gaat er geen informatie van de betaler verloren. Als u al een iDEAL contract heeft hoeft u geen nieuw contract te tekenen. Naast het iDEAL merchant-ID hebben nog een logo van uw organisatie nodig (400x400), zodat de betaler kan zien dat het betaalverzoek van uw organisatie afkomstig is. Heeft u nog geen iDEAL? Neem dan contact op met onze Klantenservice, dan sturen wij u een nieuwe overeenkomst.