BNG Bank publiceert jaarverslag 2018

29 maart 2019

BNG Bank heeft het jaarverslag 2018 op haar website gepubliceerd.

Naast het jaarverslag in het Nederlands en Engels, vindt u er ook een video impressie waarin CEO Gita Salden terugkijkt op het jaar 2018.

Over het verslagjaar

BNG Bank heeft een succesvol jaar achter de rug. ‘Ik ben tevreden omdat we onze missie waarmaken om een betrokken partner te zijn voor een duurzamer Nederland. Klanten kunnen hun maatschappelijke doelstellingen realiseren dankzij onze kredietverlening tegen aantrekkelijke voorwaarden, onze kennis en expertise en nieuwe financieringsoplossingen als het BNG Duurzaamheidsfonds’, zegt bestuursvoorzitter Gita Salden.

De omvang van de nieuw verstrekte langlopende kredieten is in 2018 met EUR 2,1 miljard gestegen naar EUR 11,6 miljard. De nettowinst over 2018 bedraagt EUR 337 miljoen. De bank stelt voor het dividendpercentage te verhogen naar 50% (2017: 37,5%).

Als gevolg van de onvoorspelbare bewegingen op de financiële markten acht de bank het niet verantwoord een uitspraak te doen over de verwachte nettowinst 2019.

Meer informatie