Klanten geven BNG Bank het rapportcijfer 8

  • update:  
  •  
BNG Bank kreeg in 2014 van haar klanten een gemiddeld rapportcijfer van 8,00. Dat is een verbetering ten opzichte van 2012 toen de bank een 7,96 scoorde. De gehele financiële sector scoort in vergelijkbare onderzoeken een 7,58.

Inhoudsopgave

Contents

Automatic

In oktober en november 2014 heeft BNG Bank een klanttevredenheidsonderzoek laten uitvoeren door een extern bureau, waaraan bijna 1000 klanten hebben meegewerkt. BNG Bank kreeg in 2014 van haar klanten een gemiddeld rapportcijfer 8,00. Dat is een verbetering ten opzichte van 2012 toen de bank een 7,96 scoorde. De gehele financiële sector scoort in vergelijkbare onderzoeken een 7,58. De onderdelen van BNG Bank die zich volgens de klanten onderscheiden ten opzichte van de concurrentie zijn de accountmanagers van BNG Bank, BNG Advies en haar trainingen, de klantenservice betalingsverkeer (voorheen CSS) en het relatiemagazine B&G.

Bijna een derde van de klanten zou BNG Bank 'zeer waarschijnlijk' aanbevelen bij relaties, terwijl 16% van de klanten dat minder of niet waarschijnlijk vindt. Het verschil hiertussen, de zogenaamde Netto Promotor Score (NPS), is met 14% aanmerkelijk beter dan het branchegemiddelde van 5%. Meer dan 90% van de klanten zegt ook de komende 12 maanden klant te blijven bij BNG Bank. 18% van de klanten zegt te verwachten dat ze meer zaken zullen doen met de bank.

De term 'betrouwbaar' komt bij vrijwel alle klanten spontaan naar boven als wordt gevraagd hoe ze BNG Bank typeren. 95% van de klanten vindt de bank ook professioneel. Duurzaamheid wordt niet of nauwelijks spontaan genoemd, hoewel BNG Bank de laatste jaren in haar uitingen veel aandacht heeft gegeven aan haar duurzame karakter en activiteiten.

Gevraagd naar verbeterpunten, noemden klanten vooral de modernisering van betalingsverkeer. BNG Bank zal deze opmerkingen gedetailleerd bestuderen en waar nodig actie ondernemen.

Ook gaven klanten aan dat de zoekfunctie en gebruiksvriendelijkheid van onze oude website beter zouden kunnen. BNG Bank dankt haar klanten voor de betrokkenheid en hoopt met deze nieuwe, in december 2014 gelanceerde website gehoor te hebben gegeven aan opmerkingen van klanten over de website.

 

Trefwoorden: Tags: Klanttevredenheid
 

 Content Query