Veelgestelde vragen BNG Bank Digipass App

Met de Digipass App van BNG Bank op een mobiel iOS- of Android apparaat is het mogelijk veilig in te loggen en opdrachten digitaal te ondertekenen in BNG Betalingsverkeer.

UPDATE: de Digipass App werkt nu ook op de nieuwe iOS 12 versie van Apple.

Inhoudsopgave

Contents

Automatic

Registratie en activatie

Heb ik de gewone Digipass (hardware token) hierna nog nodig?
U heeft de gewone Digipass nog nodig om de Digipass App te activeren. Daarna kunt u de gewone Digipass veilig opbergen. Wanneer u geen enkele geactiveerde Digipass App meer heeft, dient u weer in te loggen met de gewone Digipass.
​Waar kan ik de Digipass App downloaden?
​U kunt de de Digipass App vanaf 27 augustus 2018 downloaden vanuit Google Play (Android). De Digipass App is sinds 5 september 2018 beschikbaar in de App Store (iOS).
​Voor welke toestellen is de Digipass App beschikbaar?
​De Digipass App is beschikbaar voor iOS (vanaf 7.1) en Android (vanaf 4.0). Windows Phone wordt niet ondersteund. U kunt de app gebruiken op een smartphone en/of een tablet. Let op: het apparaat mag niet ongeautoriseerd aangepast ('gejailbreakt' of 'gerooted') zijn.
​Waar kan ik zien dat ik een Digipass App kan activeren?
​De keuze 'Digipass App beheren' dient in het menu van BNG Betalingsverkeer aanwezig te zijn. Neem contact op met uw klantbeheerder als de keuze niet aanwezig is. Raadpleeg voor meer informatie onze gebruikersinstructie (pdf, 785 kB).
​Kan ik de Digipass App op meerdere mobiele apparaten installeren?
​U kunt de Digipass App op meerdere toestellen installeren. Dit kan op verschillende smartphones of tablets. Het aantal statussen (actief, inactief, aangemaakt) mag niet meer 99 bedragen.
Kan ik als enige klantbeheerder in mijn organisatie voor mezelf de Digipass App activeren?
​De knop 'Digipass App gebruik toestaan' of 'Digipass App gebruik intrekken' is alleen zichtbaar voor een andere klantbeheerder dan uzelf. Klantenservice kan voor u als achtervang fungeren. Stuur in dat geval het formulier Digipass (pdf, 458 kB) in met de keuze 'Digipass App gebruik toestaan' naar de afdeling Klantenservice.  
Ik krijg tijdens de installatie de foutmelding "untrusted keyboard" en wordt direct omgeleid naar een foutpagina. Hoe kan ik dit oplossen?
We hebben geconstateerd dat de app Swiftkey in combinatie met een Android apparaat door de Digipass App als onveilig wordt beschouwd. Er wordt onderzocht hoe dit is op te lossen. De enige workaround is Swiftkey uit te zetten bij de installate en het gebruik van de Digipass App.
Ik krijg bij de activatie na het scannen van de tweede kleurcode de melding: 'Geen correct activeringsbericht'. Wat gaat er mis?
U heeft er mogelijk te lang over gedaan om de tweede kleurcode in te scannen, waardoor de kleurcode is verlopen. Start het activatieproces op uw pc opnieuw op door het scannen van de eerste kleurcode.

​Gebruik

​Wat zijn de kosten voor het gebruik van de Digipass App?
​Voor het gebruik van de Digipass App als soft token naast de Digipass (hardware token), worden geen extra kosten in rekening gebracht. Zie voor meer informatie het tarievenoverzicht.
​Waar kan ik zien dat ik een Digipass App heb geactiveerd?
​Bij de keuze 'Digipass App beheren' wordt een overzicht getoond van apparaten waar de Digipass App op geactiveerd is. Als 'Toon alles' wordt aangevinkt, worden ook niet actieve statussen getoond.
​Ik ben mijn pincode van de Digipass App vergeten. Wat moet ik doen?
​Als u uw pincode bent vergeten, kunt u de Digipass App niet meer gebruiken. U moet de app dan opnieuw activeren op het betreffende toestel. Dit doet u als volgt:
  1. Start de Digipass App.
  2. Druk rechtsboven op het tandwieltje. Kies voor de keuze 'Deactiveer de Digipass App' en bevestig. 
  3. U kunt nu opnieuw de Digipass App activeren. Raadpleeg de gebruikersinstructie.
De Digipass App geeft een foutmelding bij het inloggen. Het lukt wel om te bevestigen.
​Mogelijk heeft u de tijdscynchronisatie in de app aangepast. De tijd moet gelijk zijn aan de GMT tijd. In de regel 1 of 2 uur vroeger dan de tijd in Nederland.
​Hoe wijzig ik de pincode van de Digipass App?

​U kunt uw pincode van de Digipass App als volgt wijzigen:

  1. Start de Digipass App.
  2. Druk rechtsboven op het 'tandwieltje'.
  3. Druk op 'Wijzig mobiele pincode'.
  4. Vul uw oude mobiele pincode in.
  5. Vul uw nieuwe mobiele pincode in en bevestig deze.
  6. Druk op 'Ok'.
​Hoe stel ik mijn vingerafdruk in voor de Digipass App? 
  1. ​Start de Digipass App
  2. Druk rechtsboven op het 'tandwieltje'
  3. Druk op 'Vingerafdruk'
  4. Op de vraag 'Wilt u de biometrische bescherming activeren?', drukt u op 'Ja'
  5. Voer uw mobiele pincode in en druk op 'Ok'.

​Veiligheid

​Hoe ga ik veilig om met de Digipass App?

​Wij doen er alles aan om u veilig en vertrouwd betalingsverkeer met de bank te verrichten. Net zo belangrijk is dat u zelf weet hoe veilig u omgaat met uw mobiele apparaat en uw gegevens. We ondersteunen u hier graag bij. Daarom zetten we hieronder een aantal veiligheidstips voor u op een rij:

  • Houd altijd uw mobiele pincode van de Digipass App geheim
  • Vergrendel altijd uw mobiele apparaat, zodat onbevoegden geen toegang krijgen tot uw gegevens
  • Installeer altijd direct de laatste versies van de Digipass App en het besturingssyteem van uw mobiele apparaat
  • Zorg ervoor dat alleen uw vingerafdruk op uw mobiele apparaat geregistreerd staat
  • Zie ook onze informatie over veilig bankieren.
​Ik ben mijn pincode van de Digipass App vergeten. Wat moet ik doen?
​Als u uw pincode bent vergeten, kunt u de Digipass App niet meer gebruiken. U moet de app dan opnieuw activeren op het betreffende toestel. Dit doet u als volgt:
  1. Start de Digipass App
    Druk rechtsboven op het tandwieltje. Kies voor de keuze 'Deactiveer de Digipass App' en bevestig het. 
  2. U kunt nu opnieuw de Digipass App activeren. Raadpleeg hiervoor de gebruikersinstructie (pdf, 758 kB).
​Als ik de Digipass App start verschijnt er een foutpagina van BNG Bank op het scherm.
​De Digipass App is beschermd tegen gevaar vanuit het mobiele apparaat zelf: 'Detected rooted' (Android) of 'Jailbroken (iOS) device'. Mogelijk is dit de oorzaak. De app start uit veiligheidsoverwegingen niet op en er wordt automatisch een afvangscherm van BNG Bank getoond. Raadpleeg u mobiele provider voor ondersteuning.
Mijn mobiele apparaat met de Digipass App is gestolen/kwijtgeraakt, wat moet ik doen?

​Log in BNG Betalingsverkeer met uw Digipass token.

  1. Ga naar Digipass Apps beheren.
  2. Zoek de betreffende naam van het mobiele appartaat op.
  3. Klik rechts op dezelfde regel op het icoontje 'Deactiveer'.
  4. Bevestig uw keuze in het volgende scherm.

Uw Digipass App is nu gedeactiveerd.



Trefwoorden: Tags: Betalingsverkeer
Yes

 Content Query