BNG Bank start met verzending Standaard Bankverklaring en Saldo-opgave

22 januari 2024

Vanaf 22 januari 2024 start BNG Bank met het verzenden van Standaard Bankverklaringen. De Standaard Bankverklaring bevat een overzicht van bankproducten die klanten bij BNG Bank hebben. Accountants kunnen hierom vragen voor het samenstellen van de jaarrekening. Daarnaast wordt de jaarlijkse Saldo-opgave verstuurd vanaf 29 januari.

Standaard Bankverklaring

De aanvraag van een Standaard Bankverklaring kan eenvoudig worden gedaan door een bevoegd beheerder in de online portal Mijn BNG Bank via Menu > Regelen > Aanvragen > Standaard bankverklaring.

De verklaring wordt per post rechtstreeks aan de accountant verzonden binnen 5 werkdagen na de peildatum. Is de peildatum 31 december, dan duurt het toesturen langer in verband met het afsluiten van het boekjaar. Klanten ontvangen een kopie van de verklaring.

Saldo-opgave

De jaarlijkse Saldo-opgave wordt vanaf 29 januari 2024 verzonden. Klanten hoeven hiervoor geen aanvraag te doen, maar ontvangen deze automatisch.

Heeft u geen toegang tot Mijn BNG Bank, neem dan contact op met Klantenservice (klantenservice@bngbank.nl, 070 3750 555) of raadpleeg https://www.bngbank.nl/online-bankieren/mijn-bng-bank/account-aanmaken

Contactpersonen
Meer informatie

BNG Bank maakt gebruik van cookies voor analyse en het goed functioneren van de website. Klik op accepteren om te sluiten. Lees de privacyverklaring en de cookieverklaring voor meer informatie.

BNG Bank gebruikt cookies voor analyse en voor het goed functioneren van de website. Ook kunnen er cookies van derde partijen worden geplaatst. Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig.