Ken uw klant

Het Ken-uw-klant-principe (Know your customer (KYC)) is een basisvoorwaarde binnen de bancaire dienstverlening.

Banken dienen hun klanten goed te kennen voor het beheersen van de risico’s die de bancaire dienstverlening aan klanten met zich meebrengt. Hiermee vervullen banken een belangrijke poortwachtersrol om financieel-economische criminaliteit te voorkomen. Deze ‘poortwachtersrol’ komt voort uit de wettelijke bepalingen zoals deze zijn vastgelegd in de Wet Financieel Toezicht (Wft) en de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financieren van Terrorisme (Wwft). Een goed Ken-uw-klant-beleid draagt bij aan de betrouwbaarheid en veiligheid in handel, economie en betalingsverkeer. Ook voor de financiële instellingen zelf is een goede screening en monitoring van belang, om geen integriteitsrisico's en reputatieschade op te lopen.

BNG Bank doet onderzoek naar haar klanten en vraagt daarvoor informatie op bij klanten en externe bronnen. Een belangrijke pijler in dit onderzoek is de identificatie van de instelling en haar bestuurders en/of eigenaren.

Gegevens voor identificatie

BNG bank dient de wettelijk vertegenwoordigers van haar cliënten te identificeren en verifiëren. Voor ons klantenonderzoek vragen wij o.a. een kopie identiteitsbewijs van de vertegenwoordigers op.  

De volgende documenten worden voor dit specifieke doel geaccepteerd als een geldig identiteitsbewijs:

U kunt de legitimatiebewijzen uploaden via een beveiligde verbinding op Mijn BNG Bank (mijn.bngbank.nl). Indien u hier geen account voor heeft kunt u contact opnemen met onze Klantenservice.

BNG Bank maakt gebruik van cookies voor analyse en het goed functioneren van de website. Klik op accepteren om te sluiten. Lees de privacyverklaring en de cookieverklaring voor meer informatie.

BNG Bank gebruikt cookies voor analyse en voor het goed functioneren van de website. Ook kunnen er cookies van derde partijen worden geplaatst. Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig.